Passa al contingut principal

Comunicarse y comunicar

 




COMUNICAD’OR ...................COMUNIC@D’OR. ........COMUNICAD’OR. COMUNIC@D’OR


COMUNICAD’OR .....................COMUNIC@D’OR. ......COMUNICAD’OR. COMUNIC@D’OR



Per què ens agraden tant els somnis del futur com les històries del passat sabem que ................totes les èpoques de la vida tenen la seva aventura !


logoOrienta1


PLÁ DE TREBALL JULIOL – AGOST


COMUNICAD’OR

......COMUNICAD’OR. COMUNIC@D’OR

..............COMUNIC@D’OR...COMUNICAD’OR. COMUNIC@D’OR



logoOrienta1 un programa per les persones,....... per la Gent Gran i,.....  per tots aquells que estan al seu entorn.



Al llarg dels últims mesos s’està  duen  a terme un “procés” a Tarragona que te, entre els seus  objectius,  “facilitar”  a la Gent Gran de les nostres comarques expressar temes del seu interès en el mitjans de comunicació.


Aquest “programa” , en curs a varis indrets de Catalunya i la resta del país, va començar a Tarragona,   amb el suport de la Diputació  de Tarragona i del Consell Comarcal del Tarragonès , la col·laboració  de OASI Organisme Autònom per la Societat del Coneixement  i pretén rebre el recolzament de totes aquelles persones i organitzacions “sensibles” a tot allò que te a veure amb el mon de la Gent Gran.



En els avanços d’aquestes primeres actuacions a Tarragona han “contribuït” :



Consell Comarcal del Tarragonés  que ha posat les seves instal·lacions i la col·laboració dels seus tècnics  per formar als participants  sobre  aspectes relacionats amb el mon de la comunicació, la elaboració  de les noticies, els reportatges, les entrevistes 


OASI, Organisme Autònom per la Societat de la Informació , facilitant infrastructures i col·laborant en aspectes de divulgació a Internet que ha posat instruments per ajudar a perdre la por a alguns dels participants en el us de Internet, com la eina que ens permet estar comunicats en qualsevol moment, des de  qualsevol lloc, qualsevol hora amb qualsevol persona 


El Col·legi de Periodistes de Tarragona, Radio Tarragona, EL PUNT , Diari de Tarragona i EL TINET en aspectes que tenen a veure amb la divulgació del procés 


L’entusiasme de les Associacions de la nostre ciutat que han “animat” als seus components a participar en el programa.


I per descomptat,.... les ganes, la constància, la voluntat, la fidelitat a les nostres comarques, el interès en participar i  la il·lusió que “porten dins”: 


Leandro Saun Refales, Maria Neus Virgili Pi,

Carmen Casas Godessart, Avelina Gisbert i Boix,

Vicenç Brandi Gerona, Josep Mª Gran Saumell, Margarida Llort,

Juan Aragón Crespillo, Ricardo Llatser Ronchera, Rosa Prat,

Antoni Munells Mateu, Maria Gonzalez Garcia,

Adela Aymeri Llauredó, Manuel Colom Soriano,

Jose Antonio Aguiló Folch, Jaume Parés Puvill,

Anton Adserias Palau, Montse Perramón,


Que dia rera dia han deixat i aniran deixant sortir el potencial de  Comunic@d’or que porten dins i, de la qual cosa, anireu “observant” els seus resultats a traves dels seus articles i de les seves actuacions. 


Per tots aquells que vulgueu:

+ informació,.... fer comentaris, suggeriments,  .......bustia@lagentgran.com.




Els següents passos


logoOrienta1.................. Motivació i ampliació de la Xarxa 


  • Jaume Pares (Orient@d’or Tarragona capital)

  • Identifica i anima a companys del Esplai Sant Magí

    • Els que en saben internet prenem les dades i que enviïn escrits

    • Els que no en saben que vagin al Esplai aprenen i envian


logoOrienta1.................. Excursions Medi ambientals (CAM – Tarragona) 


  • Amb Taller Comunicad’or

  • Divulgació Medi Ami ambient Terres del Ebre


Per Reus, Cambrils, Salou, La Canonja. Tarragona, ........i residents de parla alemanya


Barrau convoca als assistents 


Aguiló, Jaume i Maria Neus


 logoOrienta1.................. Barrau


  • Esplai de Salou: Acte de Presentació e identificació de un / dos Orient@d’or Hi ha Comunic@d’or s? 


  • Hotel d’Entitats: Estan fen, durant aquest estiu, un curset gratuït cada setmana, Que puguem presentar el Projecte i alguns entrin a la Xarxa


  • Ajuntament de Salou: Proposta de comunicació per els membres de la candidatura


  • Cambra de Comerç: Que patrocini un procés per els Comerciants i PYMES 


  • Patronat de Turisme: Procés alemany (Patrocini)


  • Patrocinis Alemanys (veure document)


  • Companyes de Serveis: Aigua, Llum, Gas





logoOrienta1.................. Aguiló 

Per el Consell Comarcal del Baix Camp (a Reus)

Organismes de Reus


  • Presentació a la Direcció del Consell Comarcal

  • Presentació Per informar  a les Associacions i al Consell Assessor de La Gent Gran la existència i les pretensions de la   Xarxa de Comunicad’or s:



logoOrienta1.................. La Comunicació,.......... una eina per la millora de la transparència en la Indústria Química 


Rocher que ho organitzi


Rocher que ens identifiqui Comunicadors dels Sindicats, de la Indústria i del mon del excursionisme 


En les instalacions: Diputació de Tarragona


Amb la Col·laboració: Associació de la Indústria Química, Cambra de Comerç, CCOO i UGT, Ajuntaments de Vilaseca, Tarragona, Constantí 


Dirigit a: Directors de Qualitat i responsables de comunicació de les empreses  del sector químic, Directors de RRHH, Tècnics dels Ajuntaments relacionats amb el medi ambient, responsables sindicals.


Contingut (........):


  • Qualitat: model EFQM El compromís amb la societat, la divulgació

  • El Canvi,..... comença en el interior,...... les barreres

  • AMICLOR : una experiència

  • InNoGran: el model dels Comunicad’or s 



Objectius

 

  • Sensibilitzar i contribuir a la creació i dinamització  de la Xarxa de Comunicad’or s Comarques de Tarragona

  • Divulgar les aportacions de la Indústria a la millora i manteniment del Medi Ambient


Altres persones  amb possibilitats de Col·laborar 


  • Mari Neus Virgili (La Canonja)  :   977 54 78 81


  • Dones del 36: Leandro Saun i Carmen Casas : 977 52 04 25


  • Antón: 977 38 06 82 Que ens doni escrits i que ens presenti gent


  • Dulce: 977 36 66 11











logoOrienta1.................. Els  Mitjans:  


Organització de visites amb reportage als centres de el.laboració:


  • Diari de Tarragona 

  • Punt Diari

  • Radio Tarragona

  • TV Tarragona 


  • xarxa de Comunicad’or s:










logoOrienta1.................. l’Acord amb Oasi  


la Generació de la  xarxa de Comunicad’or s:


Memòria de les activitats realitzades:


  • Fotografies:

    • Curs Dulce

    • Esplai Jaume

    • Fira Gran : benestar social, Manolita 


  • Articles escrits i exercicis


  • Contingut del Procés


  • Els articles i el reportatges dels comunicadors 


Memòria ampliada:


  • Allò que es faci durant el Juliol i l’Agost


  • Acte de Cloenda


  • Els Comunic@d’or s  i convidats (60)

  • Agraiment per la participació

  • Entrega certificats Xarxa

  • Lliurament de email del Tinet

  • Explicació de “la nutrició” del espai de la Gent Gran del Tinet

  • Inauguració del espai de La GenGran del Tinet

  • Retransmisió del acte

  • Notes de Premsa als mitjans

  • Cobertura mediatica del acte





logoOrienta1.................. Els  Reportatges:  


Entrevistes a aquelles entitats col·laboradores sobre les motivacions de la seva col·laboració i altres possibles iniciatives que sintonitzin o estiguin relacionades amb la Gent Gran i/o la Comunicació, que puguin tenir en el interior de la seva organització o amb altres organismes    xarxa de Comunicad’or s:


  • President del Consell Comarcal

  • La Diputació: En Llobet

  • L’Oasi: Enric Brull

  • Col·legi de Periodistes: Francesc Domènech

  • Punt Diari: Albert Peris

  • Diari de Tarragona: 

  • Radio Tarragona: locutores


Envio de Email amb entrevista

Visita Barrau, Jaume i Andreu per “arrodonir” i fer unes fotos




Contenidos para la web :



Web /Apartado

Titulo ,.... descripción / Contenido

LaGentGran.com 

  • Nuestra Visión ,... la ilusión que nos hace y como nos ayuda a crecer  

Una frase de cómo son las cosas cuando son como a mi me gustan , en este aspecto como ...... , en este otro como,.......


Quieres vivir tu futuro ,...... desde que lo ideas hasta que lo vas construyendo?, 


Quieres, en este instante ya, deleitarte con tu futuro? Si, si ,..... Ese que te hace tanta ilusión!


envía tu Visión de cómo son las cosas cuando son como te gustan en un determinado tema, la analizaremos contigo ,....... que te parece? 


Y si quieres enviarnos tus conclusiones y que las comentemos contigo ,.......  simplemente rellena estos datos,..... unos días después de recibir las tuyas te enviaremos un email con las nuestras ,... que te parece?


La imaginación es un músculo y como todos los demás también tiene que “entrenarse”




Si contesta bien,....

  • Anima a otros a que “la lean” que entren en .... que opinen si la comparten, si no la comparten, si la mejorarían y, en todo caso, cómo?

  • Observa las opiniones de otros y di si te han ayudado a “mejorar” Tu Visión o te ha significado un inconveniente o, simplemente no te ha servido para nada

  • Entran, lo que muestra que es un tema de interés podemos coincidir mas de ,.........

  • y opinan , a favor de tu Vision 

Nuestra organización colabora con 


logoOrienta1,... 


Colaboramos con 

Porqué va dirigida a un colectivo ,..... los mayores,... y su entorno en el que desde que nací he estado incluido


Porqué impulsa la comunicación entre las personas y entre ellas y las organizaciones en las que acostumbran a actuar 


Porqué cada vez disponemos de mas información pero “la capacidad de comunicación” no crece en la misma proporción 


Porque 

  • contribuye a desencadenar el potencial de los mayores 

  • los mayores adquieren “dignificación” ante la sociedad no por su edad sino por aquellas cosas que “han hecho, hacen y tienen ilusión en hacer”

  • Porque colabora en el crecimiento de la auto estima y facilita que los mayores se continúen mostrando como testimonio y ejemplo para todos aquellos que están a su alrededor  


Quieres colaborar?


Rellena estos datos, dinos cómo quieres colaborar, o en que y, 


“brindamos” contigo 

para darte la Bienvenida a ese colectivo,  

cada vez mas numeroso,  


de personas sensibles y 

Entidades y organizaciones comprometidas con los mayores  y su entorno 


Y te “brindamos” algunas pequeñas colaboraciones


  • Pon este banner  en tu web

(Instrucciones para situar el banner)

  • Díselo a aquellas organizaciones o personas que crees que es bueno que lo sepan 

(un botón para poder conectar con la libreta de direcciones y enviar un comentario a través de un email a un colectivo, no spam)

  • Describe los motivos que te animan a colaborar

(Formulario que permite Identificarse, siempre email, web y resto si lo desea, que facilita la descripción de los motivos y su posible inclusión en el banner Colabor@d’or de colaborador  opcional)



Al cabo de un rato de marchar de la web, recibe un email :


Bienvenido Colabor@d’or 


Periódicamente enviamos 


A: Medios de Comunicación: Prensa, Radio y TV, Técnicos de la Administración, Empresas y sus organizaciones, Asociaciones 


Comunic@d’or 


un boletín con información 


sobre los temas

sobre las personas y organizaciones 

sobre algunas experiencias de interés ...


Quieres 


  • Recibirlo

  • Que se publique 

    • Los motivos de tu colaboración 

    • Alguna de tus ideas, sugerencias, propuestas sobre los mayores y su entorno

    • ................




un boletín con informaciones sobre las experiencias tu Quieres ,........



Que tu 









LaGentGran.com 

logoOrienta1,... 


  • Una palabra que ..... trata de insinuar el titulo y el significado de un proceso,...

La palabra Orienta-T 


Lo que dice el diccionario


lo que en la calle se acostumbra a interpretar.


Esta es una pregunta que solo puede responder aquél que es primer visitante del portal


Montamos una encuesta /  concurso de interpretaciones (la diferencia en las percepciones)


Yo digo orienta-T y tu 


  • interpretas (texto) 

  • asocias con ,.... tal tema

  • Te produce agradable .................. desagradable

  • Y archivas una imagen y las emociones que te ha producido ....... 














El proceso

  • El dibujo de los australianos

Los textos ..... traducirlos y modificar el dibujo


  • Las fases son “piezas”

  • Los que están con las lupas son “como estamos ahora” (Asociaciones y grupos)

  • Los que fotografían 

  • La Mesa de trabajo para la expresión de La Visión 

  • Hacemos un “juego de simulación”

    •  el jugador / participante rellena un formulario con preguntas relacionadas con su percepción de cómo están las cosas en su grupo

    • El simulador confirma ( en su lenguaje) lo que ha comprendido

    • El participante confirma o ajusta 

    • El simulador le propone una Senda de Mejora enfocada a La Visión que se le ha expresado 

    • El participante confirma los componentes de la Senda o los ajusta



Somos un equipo



  • El póster del tornillo

Sustituir el tornillo por (Viñetas, fotos o dibujos) y tendremos nuevas versiones 

  • Un Comunicador “feliz”

  • una cara sonriente, después de una situación triste

  • Una familia feliz disfrutando de una comida en un restaurante, los componentes de una paella y unas personas hambrientas


Y pedimos que nos envíen parejas de situaciones : fotografía o dibujo


Y hacemos un concurso que cada : día, semana o mes hay un ganador entre los que participan  porque lo decide un jurado


 





LaGentGran.com 

logoOrienta1,... 


y despierta tu potencial para ser Comunic@d’or

Es bueno para mi?, te preguntaras,.,.....


Es bueno para ti .........?


  • Contar tus “historias” ayudaran a recuperar o a no perder “la memoria” 

  • Explica tus vivencias 

  • Expresa con tus palabras tus ilusiones

  • Y que dices de tus preocupaciones

  • Y de aquello que no te parece bien

  • Y sobre aquello que te gustado o que te encanta

  • Y sobre aquellas cosas que tu conoces


Crees que es bueno para aquellos que ves a tu alrededor?


Por ejemplo para ......... mi ........ para mi cuñado, para mi vecino, para mi



Comunic@d’or:


  • Personas orientadas a los resultados

  • Personas orientadas a la adquisición de conocimientos

  • Personas orientadas a las innovaciones 


(el ejemplo del escultor que hace una figura de un león,....... solo he quitado el granito que le sobraba)


Tu eres el escultor de muchas de tus situaciones o de aquellas en las que te encuentras y en las que tienes una participación ,.... que sin ti o contigo no “se resolverá” igual




Te gusta? .....  rellena estos datos y colaboraremos contigo para “organizar” un proceso cerca 





LaGentGran.com 

logoOrienta1,... 


  • La Comunicació y los mayores ,.... y su entorno

El Documento del LaGentGran i LA COMUNICACIÓ

LaGentGran.com 

logoOrienta1,... 


el programa:


  • Su descripción

  • Sus objetivos

  • Sus experiencias 

  • Algunos testimonios de sus participantes

  • .....

Para Generació i Animació de la xarxa de Comunicad’or s



..... dins del col·lectiu de la Gent Gran, que generin  noticies, opinions, records, fets, histories, etc. 


.....i la seva distribució: als Portals de  participació dels ciutadans 

als espais de la Gent Gran (actuals o futurs) dels portals dels Ajuntaments 

........ i als mitjans de comunicació (Premsa, Ràdio, TV i Internet) 


DESCRIPCIÓ,...........


logoOrienta1   consisteix en un “procés”  amb les següents components:





  • Sessions de presentació i divulgació amb l’objectiu de “involucrar” a la Societat en una temàtica que “es de tots” 


  • logoOrienta1...............Els motors


  • Sessions presencials relacionades amb la Orientació als Resultats, per vèncer les “barreres”

  • Sessions presencials relacionades amb la tècnica de captació, elaboració de noticies i reportatges en els diversos suports 

  • Sessions presencials sobre Internet i les noves Tecnologies al objecte de pogué fer servir Internet com una eina per la realització de les activitats de comunicació. 


  • logoOrienta1 ..................Els resultats: 


  • Deixa “Estela” ja que l’equip resultant de cada actuació (persones normals i corrents),  es pres com model per altres membres del col·lectiu, la qual cosa facilita la evolució i desenvolupament posterior de la Xarxa .

  • Es modifiquen “creences” instal·lades en la societat, en general, sobre els típics estereotips de les persones amb edat avançada, al fer una tasca de divulgació permanent al llarg del “procés” 

  • Facilita la col·laboració, en el procés, de la societat en el seu conjunt, ja siguin persones, entitats o empreses


LaGentGran.com 

logoOrienta1,... 


el programa:


  • Su descripción

  • Sus objetivos

  • Sus experiencias 

Algunos testimonios de sus participantes

Els OBJECTIUS GENERALS de,............. logoOrienta1


1.- Fer arribar al Espais de la Gent Gran a  Internet  ...  i altres  Mitjans de Comunicació, la realitat de la Gent Gran  tractant les seves necessitats, interessos i problemàtica,  de forma normalitzada.


2.- La formació de un  col·lectiu de Gent Gran que surti de: Els  Consells Comarcals, de les associacions de Gent Gran  de les  diverses poblacions de les  Comarques  , dels possibles interessats dels esplais o centres on habitualment es desenvolupen Activitats relacionades amb aquest col·lectiu .  


3.- Fomentar i facilitar la participació de la Gent Gran i el seu entorn. Col·laborar amb ells  en la generació e identificació de noticies i reportatges, creació de espais de debat, Activitats de recuperació i divulgació  de la memòria històrica. 


4.- Normalitzar  l’accés de la Gent gran a les Noves Tecnologies de la comunicació, de forma que siguin protagonistes en la elaboració de la  informació arribant a crear un equip de treball on s’integrin persones procedents de diferents àmbits professionals, socials i generacions.


5.- Fomentar i facilitar la participació de la Societat a traves de les empreses, entitats financeres, col·legis professionals,  fundacions etc.  


6.- Preservar la imatge que ofereixen els Mitjans de Comunicació sobre la Gent gran  respectant,  el compliment d’un Codi Ètic. (ART . 25 Drets Fonamentals Europeu)











Els OBJECTIUS ESPECÍFICS de,............. logoOrienta1



Generació i Animació de una xarxa de Comunicad’or s, dins del col·lectiu de la Gent Gran, que generin  Noticies sobre la Gent Gran i aquells temes que considerin de interés.


Amb la col·laboració:

  • Dels professionals en actiu i jubilats dels mitjans de comunicació locals,  del Col·legi de periodistes i altres Col·legis professionals.  

  • De la Administració local i Autonòmica 

  • De les entitats que actuen a la demarcació: Sindicats, Indústria i serveis, Comerç, PIME’s,  Col·legis i Entitats professionals



Per la distribució de noticies i reportatges: 

  • als mitjans de comunicació i les publicacions de la zona

  • al espais relacionats amb la participació dels ciutadans 

  • als espais de la Gent Gran (actuals o futurs) dels portals dels Ajuntaments 









 

LaGentGran.com 

logoOrienta1,... 


el programa:


  • Su descripción

  • Sus objetivos

  • Sus experiencias

  • Sus actividades

logoOrienta1.................. Les Activitats:  


Per la Generació de la  xarxa de Comunicad’or s:


  • Varies sessions obertes a la societat per la presentació del Projecte, amb les rodes de premsa pertinents 

  • Tasques per la identificació dels candidats a formar part del   “procés”

  • Identificació de persones i entitats col·laboradores


Per la Formació de la  xarxa de Comunicad’or s:


  • Sessions de formació  dels assistents al “procés” (Actitud, Orientació a Resultats, Treball en equip, captació i elaboració de noticies, Us de Internet com una eina facilitadora)

  • Treballs de Coaching, via Internet, per donar suport al Comunicad’or (personalitzada)   


Per l’ Animació i creixement de la  xarxa de Comunicad’or s

 

  • Assistència a “eventos” que es puguin produir en la zona a l’objecte de fer practiques

  • Suport de redacció en sessions presencials i a través de Internet

Actuacions de Col·laboració i Confluència amb altres grups de altres zones





logoOrienta1.................. Els  Reportatges:  


Entrevistes a aquelles entitats col·laboradores sobre les motivacions de la seva col·laboració i altres possibles iniciatives que sintonitzin o estiguin relacionades amb la Gent Gran i/o la Comunicació, que puguin tenir en el interior de la seva organització o amb altres organismes    xarxa de Comunicad’or s:


  • President del Consell Comarcal

  • La Diputació: En Llobet

  • L’Oasi: Enric Brull

  • Col·legi de Periodistes: Francesc Domènech

  • Punt Diari: Albert Peris

  • Diari de Tarragona: 

  • Radio Tarragona: locutores


Envio de Email amb entrevista

Visita Barrau, Jaume i Andreu per “arrodonir” i fer unes fotos


logoOrienta1.................. El  Calendari 


DATA INICI






DATA DE FINALITZACIÓ
























Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Un cara a cara amb el minstre de cultura

El joc dels Qorners i les BooleRables 

Indicadors que mostren els resultats obtinguts

  Experiencies d'exit Indicadors que mostren els resultats obtinguts

Les bases del programa

  Les bases del programa ... . Considera tres eixos: El desenvolupament personal: l’actitud, l’Orientació al Resultat El coneixement d’Internet: és  un eina. Les possibilitats de la Dinamització: La Comunicació , el treball en equip i l’ autoimatge personal, del col·lectiu , dels “llocs” en que es desenvolupa i de les entitats i organismes que col·laboren. Desencadena beneficis col·laterals: La participació dels mitjans de comunicació: Divulgació L’exercici de definir La Visió: és compartida pels participants directes i els Agents inductors Promociona iniciatives ja existents relacionades Concreta a les persones els beneficis de la Societat de la informació (en boca dels participants) Mitjançant la realització de les següents activitats: 1ª Sessió de Confluència: El camí i els resultats Fase I Sessions de Formació: Superant les Barreres Coaching: Les pràctiques Sessions de Confluència: El treball en equip Fase II Formació de Facilitadors: El Compromís Es tracta de ....,...