COMUNICAD’OR ...................COMUNIC@D’OR. ........COMUNICAD’OR. COMUNIC@D’OR
COMUNICAD’OR .....................COMUNIC@D’OR. ......COMUNICAD’OR. COMUNIC@D’OR
Per què ens agraden tant els somnis del futur com les històries del passat sabem que ................totes les èpoques de la vida tenen la seva aventura !

PLÁ DE TREBALL JULIOL – AGOST
COMUNICAD’OR
......COMUNICAD’OR. COMUNIC@D’OR
..............COMUNIC@D’OR...COMUNICAD’OR. COMUNIC@D’OR
un programa per les persones,....... per la Gent Gran i,..... per tots aquells que estan al seu entorn.
Al llarg dels últims mesos s’està duen a terme un “procés” a Tarragona que te, entre els seus objectius, “facilitar” a la Gent Gran de les nostres comarques expressar temes del seu interès en el mitjans de comunicació.
Aquest “programa” , en curs a varis indrets de Catalunya i la resta del país, va començar a Tarragona, amb el suport de la Diputació de Tarragona i del Consell Comarcal del Tarragonès , la col·laboració de OASI Organisme Autònom per la Societat del Coneixement i pretén rebre el recolzament de totes aquelles persones i organitzacions “sensibles” a tot allò que te a veure amb el mon de la Gent Gran.
En els avanços d’aquestes primeres actuacions a Tarragona han “contribuït” :
Consell Comarcal del Tarragonés que ha posat les seves instal·lacions i la col·laboració dels seus tècnics per formar als participants sobre aspectes relacionats amb el mon de la comunicació, la elaboració de les noticies, els reportatges, les entrevistes
OASI, Organisme Autònom per la Societat de la Informació , facilitant infrastructures i col·laborant en aspectes de divulgació a Internet que ha posat instruments per ajudar a perdre la por a alguns dels participants en el us de Internet, com la eina que ens permet estar comunicats en qualsevol moment, des de qualsevol lloc, qualsevol hora amb qualsevol persona
El Col·legi de Periodistes de Tarragona, Radio Tarragona, EL PUNT , Diari de Tarragona i EL TINET en aspectes que tenen a veure amb la divulgació del procés
L’entusiasme de les Associacions de la nostre ciutat que han “animat” als seus components a participar en el programa.
I per descomptat,.... les ganes, la constància, la voluntat, la fidelitat a les nostres comarques, el interès en participar i la il·lusió que “porten dins”:
Leandro Saun Refales, Maria Neus Virgili Pi,
Carmen Casas Godessart, Avelina Gisbert i Boix,
Vicenç Brandi Gerona, Josep Mª Gran Saumell, Margarida Llort,
Juan Aragón Crespillo, Ricardo Llatser Ronchera, Rosa Prat,
Antoni Munells Mateu, Maria Gonzalez Garcia,
Adela Aymeri Llauredó, Manuel Colom Soriano,
Jose Antonio Aguiló Folch, Jaume Parés Puvill,
Anton Adserias Palau, Montse Perramón,
Que dia rera dia han deixat i aniran deixant sortir el potencial de Comunic@d’or que porten dins i, de la qual cosa, anireu “observant” els seus resultats a traves dels seus articles i de les seves actuacions.
Per tots aquells que vulgueu:
+ informació,.... fer comentaris, suggeriments, .......bustia@lagentgran.com.
Els següents passos
.................. Motivació i ampliació de la Xarxa
.................. Excursions Medi ambientals (CAM – Tarragona)
Per Reus, Cambrils, Salou, La Canonja. Tarragona, ........i residents de parla alemanya
Barrau convoca als assistents
Aguiló, Jaume i Maria Neus
.................. Barrau
Hotel d’Entitats: Estan fen, durant aquest estiu, un curset gratuït cada setmana, Que puguem presentar el Projecte i alguns entrin a la Xarxa
.................. Aguiló
Per el Consell Comarcal del Baix Camp (a Reus)
Organismes de Reus
.................. La Comunicació,.......... una eina per la millora de la transparència en la Indústria Química
Rocher que ho organitzi
Rocher que ens identifiqui Comunicadors dels Sindicats, de la Indústria i del mon del excursionisme
En les instalacions: Diputació de Tarragona
Amb la Col·laboració: Associació de la Indústria Química, Cambra de Comerç, CCOO i UGT, Ajuntaments de Vilaseca, Tarragona, Constantí
Dirigit a: Directors de Qualitat i responsables de comunicació de les empreses del sector químic, Directors de RRHH, Tècnics dels Ajuntaments relacionats amb el medi ambient, responsables sindicals.
Contingut (........):
Qualitat: model EFQM El compromís amb la societat, la divulgació
El Canvi,..... comença en el interior,...... les barreres
AMICLOR : una experiència
InNoGran: el model dels Comunicad’or s
Objectius
Altres persones amb possibilitats de Col·laborar
.................. Els Mitjans:
Organització de visites amb reportage als centres de el.laboració:
Diari de Tarragona
Punt Diari
Radio Tarragona
TV Tarragona
.................. l’Acord amb Oasi
la Generació de la xarxa de Comunicad’or s:
Memòria de les activitats realitzades:
Memòria ampliada:
Els Comunic@d’or s i convidats (60)
Agraiment per la participació
Entrega certificats Xarxa
Lliurament de email del Tinet
Explicació de “la nutrició” del espai de la Gent Gran del Tinet
Inauguració del espai de La GenGran del Tinet
Retransmisió del acte
Notes de Premsa als mitjans
Cobertura mediatica del acte
.................. Els Reportatges:
Entrevistes a aquelles entitats col·laboradores sobre les motivacions de la seva col·laboració i altres possibles iniciatives que sintonitzin o estiguin relacionades amb la Gent Gran i/o la Comunicació, que puguin tenir en el interior de la seva organització o amb altres organismes xarxa de Comunicad’or s:
President del Consell Comarcal
La Diputació: En Llobet
L’Oasi: Enric Brull
Col·legi de Periodistes: Francesc Domènech
Punt Diari: Albert Peris
Diari de Tarragona:
Radio Tarragona: locutores
Envio de Email amb entrevista
Visita Barrau, Jaume i Andreu per “arrodonir” i fer unes fotos
Contenidos para la web :
Web /Apartado | Titulo ,.... descripción / Contenido |
LaGentGran.com | Una frase de cómo son las cosas cuando son como a mi me gustan , en este aspecto como ...... , en este otro como,.......
Quieres vivir tu futuro ,...... desde que lo ideas hasta que lo vas construyendo?,
Quieres, en este instante ya, deleitarte con tu futuro? Si, si ,..... Ese que te hace tanta ilusión!
envía tu Visión de cómo son las cosas cuando son como te gustan en un determinado tema, la analizaremos contigo ,....... que te parece?
Y si quieres enviarnos tus conclusiones y que las comentemos contigo ,....... simplemente rellena estos datos,..... unos días después de recibir las tuyas te enviaremos un email con las nuestras ,... que te parece?
La imaginación es un músculo y como todos los demás también tiene que “entrenarse”
Si contesta bien,.... Anima a otros a que “la lean” que entren en .... que opinen si la comparten, si no la comparten, si la mejorarían y, en todo caso, cómo? Observa las opiniones de otros y di si te han ayudado a “mejorar” Tu Visión o te ha significado un inconveniente o, simplemente no te ha servido para nada Entran, lo que muestra que es un tema de interés podemos coincidir mas de ,......... y opinan , a favor de tu Vision
|
Nuestra organización colabora con
,...
Colaboramos con | Porqué va dirigida a un colectivo ,..... los mayores,... y su entorno en el que desde que nací he estado incluido
Porqué impulsa la comunicación entre las personas y entre ellas y las organizaciones en las que acostumbran a actuar
Porqué cada vez disponemos de mas información pero “la capacidad de comunicación” no crece en la misma proporción
Porque contribuye a desencadenar el potencial de los mayores los mayores adquieren “dignificación” ante la sociedad no por su edad sino por aquellas cosas que “han hecho, hacen y tienen ilusión en hacer” Porque colabora en el crecimiento de la auto estima y facilita que los mayores se continúen mostrando como testimonio y ejemplo para todos aquellos que están a su alrededor
Quieres colaborar?
Rellena estos datos, dinos cómo quieres colaborar, o en que y,
“brindamos” contigo para darte la Bienvenida a ese colectivo, cada vez mas numeroso,
de personas sensibles y Entidades y organizaciones comprometidas con los mayores y su entorno
Y te “brindamos” algunas pequeñas colaboraciones
(Instrucciones para situar el banner) (un botón para poder conectar con la libreta de direcciones y enviar un comentario a través de un email a un colectivo, no spam) (Formulario que permite Identificarse, siempre email, web y resto si lo desea, que facilita la descripción de los motivos y su posible inclusión en el banner Colabor@d’or de colaborador opcional)
Al cabo de un rato de marchar de la web, recibe un email :
Bienvenido Colabor@d’or
Periódicamente enviamos
A: Medios de Comunicación: Prensa, Radio y TV, Técnicos de la Administración, Empresas y sus organizaciones, Asociaciones
Comunic@d’or
un boletín con información
sobre los temas sobre las personas y organizaciones sobre algunas experiencias de interés ...
Quieres
Recibirlo Que se publique Los motivos de tu colaboración Alguna de tus ideas, sugerencias, propuestas sobre los mayores y su entorno ................
un boletín con informaciones sobre las experiencias tu Quieres ,........
Que tu
|
LaGentGran.com ,...
| La palabra Orienta-T
Lo que dice el diccionario y
lo que en la calle se acostumbra a interpretar.
Esta es una pregunta que solo puede responder aquél que es primer visitante del portal
Montamos una encuesta / concurso de interpretaciones (la diferencia en las percepciones)
Yo digo orienta-T y tu
interpretas (texto) asocias con ,.... tal tema Te produce agradable .................. desagradable Y archivas una imagen y las emociones que te ha producido .......
El proceso Los textos ..... traducirlos y modificar el dibujo
Las fases son “piezas” Los que están con las lupas son “como estamos ahora” (Asociaciones y grupos) Los que fotografían La Mesa de trabajo para la expresión de La Visión Hacemos un “juego de simulación” el jugador / participante rellena un formulario con preguntas relacionadas con su percepción de cómo están las cosas en su grupo El simulador confirma ( en su lenguaje) lo que ha comprendido El participante confirma o ajusta El simulador le propone una Senda de Mejora enfocada a La Visión que se le ha expresado El participante confirma los componentes de la Senda o los ajusta
Somos un equipo
Sustituir el tornillo por (Viñetas, fotos o dibujos) y tendremos nuevas versiones Un Comunicador “feliz” una cara sonriente, después de una situación triste Una familia feliz disfrutando de una comida en un restaurante, los componentes de una paella y unas personas hambrientas
Y pedimos que nos envíen parejas de situaciones : fotografía o dibujo
Y hacemos un concurso que cada : día, semana o mes hay un ganador entre los que participan porque lo decide un jurado
|
LaGentGran.com ,...
y despierta tu potencial para ser Comunic@d’or | Es bueno para mi?, te preguntaras,.,.....
Es bueno para ti .........?
Contar tus “historias” ayudaran a recuperar o a no perder “la memoria” Explica tus vivencias Expresa con tus palabras tus ilusiones Y que dices de tus preocupaciones Y de aquello que no te parece bien Y sobre aquello que te gustado o que te encanta Y sobre aquellas cosas que tu conoces
Crees que es bueno para aquellos que ves a tu alrededor?
Por ejemplo para ......... mi ........ para mi cuñado, para mi vecino, para mi
Comunic@d’or:
Personas orientadas a los resultados Personas orientadas a la adquisición de conocimientos Personas orientadas a las innovaciones
(el ejemplo del escultor que hace una figura de un león,....... solo he quitado el granito que le sobraba)
Tu eres el escultor de muchas de tus situaciones o de aquellas en las que te encuentras y en las que tienes una participación ,.... que sin ti o contigo no “se resolverá” igual
Te gusta? ..... rellena estos datos y colaboraremos contigo para “organizar” un proceso cerca
|
|
|
LaGentGran.com ,...
| El Documento del LaGentGran i LA COMUNICACIÓ |
LaGentGran.com ,...
el programa:
| Para Generació i Animació de la xarxa de Comunicad’or s,
..... dins del col·lectiu de la Gent Gran, que generin noticies, opinions, records, fets, histories, etc.
.....i la seva distribució: als Portals de participació dels ciutadans als espais de la Gent Gran (actuals o futurs) dels portals dels Ajuntaments ........ i als mitjans de comunicació (Premsa, Ràdio, TV i Internet)
DESCRIPCIÓ,...........
consisteix en un “procés” amb les següents components:

Sessions presencials relacionades amb la Orientació als Resultats, per vèncer les “barreres” Sessions presencials relacionades amb la tècnica de captació, elaboració de noticies i reportatges en els diversos suports Sessions presencials sobre Internet i les noves Tecnologies al objecte de pogué fer servir Internet com una eina per la realització de les activitats de comunicació.
Deixa “Estela” ja que l’equip resultant de cada actuació (persones normals i corrents), es pres com model per altres membres del col·lectiu, la qual cosa facilita la evolució i desenvolupament posterior de la Xarxa . Es modifiquen “creences” instal·lades en la societat, en general, sobre els típics estereotips de les persones amb edat avançada, al fer una tasca de divulgació permanent al llarg del “procés” Facilita la col·laboració, en el procés, de la societat en el seu conjunt, ja siguin persones, entitats o empreses
|
LaGentGran.com ,...
el programa:
Su descripción Sus objetivos Sus experiencias
Algunos testimonios de sus participantes | Els OBJECTIUS GENERALS de,............. 
1.- Fer arribar al Espais de la Gent Gran a Internet ... i altres Mitjans de Comunicació, la realitat de la Gent Gran tractant les seves necessitats, interessos i problemàtica, de forma normalitzada.
2.- La formació de un col·lectiu de Gent Gran que surti de: Els Consells Comarcals, de les associacions de Gent Gran de les diverses poblacions de les Comarques , dels possibles interessats dels esplais o centres on habitualment es desenvolupen Activitats relacionades amb aquest col·lectiu .
3.- Fomentar i facilitar la participació de la Gent Gran i el seu entorn. Col·laborar amb ells en la generació e identificació de noticies i reportatges, creació de espais de debat, Activitats de recuperació i divulgació de la memòria històrica.
4.- Normalitzar l’accés de la Gent gran a les Noves Tecnologies de la comunicació, de forma que siguin protagonistes en la elaboració de la informació arribant a crear un equip de treball on s’integrin persones procedents de diferents àmbits professionals, socials i generacions.
5.- Fomentar i facilitar la participació de la Societat a traves de les empreses, entitats financeres, col·legis professionals, fundacions etc.
6.- Preservar la imatge que ofereixen els Mitjans de Comunicació sobre la Gent gran respectant, el compliment d’un Codi Ètic. (ART . 25 Drets Fonamentals Europeu)
Els OBJECTIUS ESPECÍFICS de,............. 
Generació i Animació de una xarxa de Comunicad’or s, dins del col·lectiu de la Gent Gran, que generin Noticies sobre la Gent Gran i aquells temes que considerin de interés.
Amb la col·laboració: Dels professionals en actiu i jubilats dels mitjans de comunicació locals, del Col·legi de periodistes i altres Col·legis professionals. De la Administració local i Autonòmica De les entitats que actuen a la demarcació: Sindicats, Indústria i serveis, Comerç, PIME’s, Col·legis i Entitats professionals
Per la distribució de noticies i reportatges: als mitjans de comunicació i les publicacions de la zona al espais relacionats amb la participació dels ciutadans als espais de la Gent Gran (actuals o futurs) dels portals dels Ajuntaments
|
|
|
LaGentGran.com ,...
el programa:
Su descripción Sus objetivos Sus experiencias Sus actividades
| .................. Les Activitats:
Per la Generació de la xarxa de Comunicad’or s:
Varies sessions obertes a la societat per la presentació del Projecte, amb les rodes de premsa pertinents Tasques per la identificació dels candidats a formar part del “procés” Identificació de persones i entitats col·laboradores
Per la Formació de la xarxa de Comunicad’or s:
Sessions de formació dels assistents al “procés” (Actitud, Orientació a Resultats, Treball en equip, captació i elaboració de noticies, Us de Internet com una eina facilitadora) Treballs de Coaching, via Internet, per donar suport al Comunicad’or (personalitzada)
Per l’ Animació i creixement de la xarxa de Comunicad’or s Actuacions de Col·laboració i Confluència amb altres grups de altres zones |
|
|
.................. Els Reportatges:
Entrevistes a aquelles entitats col·laboradores sobre les motivacions de la seva col·laboració i altres possibles iniciatives que sintonitzin o estiguin relacionades amb la Gent Gran i/o la Comunicació, que puguin tenir en el interior de la seva organització o amb altres organismes xarxa de Comunicad’or s:
President del Consell Comarcal
La Diputació: En Llobet
L’Oasi: Enric Brull
Col·legi de Periodistes: Francesc Domènech
Punt Diari: Albert Peris
Diari de Tarragona:
Radio Tarragona: locutores
Envio de Email amb entrevista
Visita Barrau, Jaume i Andreu per “arrodonir” i fer unes fotos
.................. El Calendari
DATA INICI
DATA DE FINALITZACIÓ
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada