Les bases del programa
...
.
Considera tres eixos:
El desenvolupament personal: l’actitud, l’Orientació al Resultat
El coneixement d’Internet: és un eina.
Les possibilitats de la Dinamització: La Comunicació, el treball en equip i l’autoimatge personal, del col·lectiu , dels “llocs” en que es desenvolupa i de les entitats i organismes que col·laboren.
Desencadena beneficis col·laterals:
La participació dels mitjans de comunicació: Divulgació
L’exercici de definir La Visió: és compartida pels participants directes i els Agents inductors
Promociona iniciatives ja existents relacionades
Concreta a les persones els beneficis de la Societat de la informació (en boca dels participants)
Mitjançant la realització de les següents activitats:
1ª Sessió de Confluència: El camí i els resultats
Fase I
Sessions de Formació: Superant les Barreres
Coaching: Les pràctiques
Sessions de Confluència: El treball en equip
Fase II
Formació de Facilitadors: El Compromís
Es tracta de ....,
Aprendre a gestionar les barreres invisibles que, habitualment, tenim les persones i que, de forma natural, sorgeixi el potencial i es tradueixi en una millora de resultats personals i col·lectius.
Identificar les avantatges que ofereix l’ús d’Internet a cadascú, sentir-se membre d’un equip que aconsegueix resultats notoris i de que la creativitat i el compartir siguin instruments que acompanyin a l’individu en la seva realització
I tot això, coneixent les facilitats que ofereix l’ús d’Internet, familiaritzant-se amb els instruments que permeten la seva utilització, percebent les activitats com un “projecte comú”, a aquells que col·laboren com a “veïns actius” i aquells que ho “fan possible” com “les persones i els organismes eficaços i innovadors” de la zona.”
El programa té un gran impacte mediàtic i de comunicació que pot i ha d’aprofitar-se per a potenciar el paper de les institucions, organismes i entitats a les audiències dels mitjans de comunicació.
Els beneficis que obtenen les administracions i els seus responsables els podem resumir en:
• Les Persones i les Empreses de cada zona augmenten la seva confiança en aquells Polítics i Administracions que els ajuden a desenvolupar-se.
• L’Ajuntament estableix un canal de comunicació directa amb els individus i col·lectius a través del e-mail i dels espais de participació a Internet que s’obren per al programa.
• El programa dona forma a una complicitat positiva que aprofita les sinergies de les diferents forces socials i permet compartir els projectes de la ciutat (“la visió”) amb els seus ciutadans.
• Permet tenir una presència mediàtica directa e indirecta a través del propi programa i de les experiències dels participants.
• Disposen d’una eina per a fer arribar ajudes de caràcter estatal i europeu a la província. Ajudes que tindran en aquest exercici i el pròxim focalitzades en el desenvolupament de la Societat de la Informació.
• Doten a les empreses i ciutadans d’eines per a projectar-se vers l’exterior, permeten dinamitzar sectors d’activitat: logística, tecnologia, turisme, agroalimentari, ...
Una oportunitat per a les persones que participen com a Orient@dores
Per aquelles persones que des dels seus col·lectius –centres de Gent gran, Joventut, Cases de Cultura, Biblioteques, Associacions, Escoles, APAs, Càmares agràries,
Cofradies de Pescadors, Cases regionals- volen aprendre a conèixer els beneficis que poden obtenir d’Internet i volen ajudar a transmetre aquests coneixements entre els seus companys. Aquestes persones es converteixen en Orientadors i per això les sensibilitzem, les formem, les dotem de les eines necessàries per a desenvolupar la seva tasca (e-mail i espai de participació) i allò que és més important els donem un recolzament real en el desenvolupament del seu treball d’orientació.
Els beneficis per a les persones que participen com Orient@dors:
• Optimitzen la comunicació amb els seus veïns, amics i familiars
• Amplien el seu espai de relació, divulgant les seves activitats, aporten i reben
coneixements
• Donen a conèixer el seu entorn i troben una via per a comunicar les seves experiències vitals.
• Col·laboren en el desenvolupament dels seus municipis i comarques, i veuen créixer la seva autoestima al actuar de orient@d’or s i dinamizadors d’aquells que estan al seu voltant.
Una oportunitat per als Mitjans de Comunicació local
Si alguna cosa ens ha ensenyat l’experiència és que cada persona es un món i una font de saviesa, molts pensen que el coneixement està a Internet altres sabem que són les persones les que tenen la capacitat de convertir informació en coneixement.
Els mitjans d’àmbit local s’integraran en el projecte des del començament, ja que un dels objectius del programa és aconseguir que les persones que participen poden ser una font de continguts. Els seus lectors, la seva audiència són també els protagonistes:
Els mitjans locals aconsegueixen aquests beneficis:
• Amplien les seves xarxes de col·laboradors amb les persones que participen
• Troben més facilitats per a impulsar les seves noves propostes i alternatives en el món de la Comunicació.
• Augmenten la riquesa dels seus continguts, la originalitat de les iniciatives, la casuística de la seva aplicació, les anècdotes, noticies i testimonis es converteixen en noves fonts de continguts que donen notorietat a les activitats locals.
Una oportunitat per a les Empreses
Aquelles Empreses que vulguin contribuir al desenvolupament dels Col·lectius i Persones als que va dirigit aquest programa tenen a orient@-T la possibilitat de fer realitat els seus compromisos.
Les empreses i entitats, de totes les mides i àrees d’activitat, sensibles i
compromeses amb el seu entorn obtenen aquests beneficis:
• Disposen d’un vehicle que permet que les seves organitzacions siguin còmplices amb l’Administració local i la Ciutadania que està propera a ells.
• Al divulgar les solucions i avantatges dels seus productes i serveis, donen a conèixer les oportunitats que aporta la Sociedad de la Informació i, per tant, contribueixen al seu creixement.
• Poden demostrar, enfortir-se i certificar-se davant el mercat, per les seves iniciatives de Responsabilitat Social i la seva voluntat d‘avançar en l’Excel·lència Empresarial.
• Poden aplicar el programa Orient@-T als seus propis treballadors generant il·lusió i coneixement per al desenvolupament de les seves funcions.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada